Otestovali jsme lyže nabroušené s V-Edge

Servis a údržbaSjezdovky

Od letošní zimní sezóny poskytujeme nejkvalitnější ski servis, který je v České republice dostupný, a to díky inovativnímu servisnímu stroji Wintersteiger Jupiter. Stroj umí speciální broušení V-Edge s variabilním rádiusem, což zjednodušeně v praxi znamená to, že má hrana lyže jiný úhel na špičce, ve středu a na patce.

Otestovali jsme lyže nabroušené s V-Edge

Chceme vám nabídnout to nejlepší, to, co máme vyzkoušené na vlastní kůži a s jistotou víme, že to funguje. Nabrousili jsme tedy tři stejné páry lyží na varianty Komfort, Sport a Race a vyslali naše lyžaře Ondru s Kubou, aby broušení otestovali v praxi.

Lyžaři různých úrovní samozřejmě mohou broušení vnímat různě, a proto vyrazil Ondra Štangler, jako velice zdatný lyžař a Kuba, zastupující kategorii hobíků. Kluci odjeli na test v říjnu do rakouského Söldenu, kde v tu dobu nebyly ještě nejlepší podmínky, což bylo pro náš test vlastně dobře.

A co nám o pocitech kluci řekli? Zde je jejich vyhodnocení všech tří kategorií V-Edge broušení: Komfot, Sport a Race.

TEST Lyže nabroušené pro kategorii Komfort

Bohužel v době našeho testu zatím nespadla ani vločka, a tak v Söldenu, kam kluci s lyžemi vyrazili, jezdila jen ledovcová část. Překvapivě byl na začátku příjemně tvrdý podklad, později odpoledne díky vyfoukání a rozježdění sjezdovky začaly vylézat plotny. Jelikož to pro oba bylo letos první lyžování a dostali za úkol se před zimní sezónou nerozlámat, vzali si na začátek lyže s broušením Komfort a vyrazili na kopec.

„Od začátku bylo cítit, že se s lyžemi rozhodně nebudeme prát. Žádné nečekané zakusování, ale klidné zahájení i výjezd z oblouku, a i tak na hraně drží spolehlivě“, vysvětluje Ondra.

Zkušený lyžař Ondra i při agresivnější jízdě neměl pocit, že by lyžím na hraně nemohl věřit. Smýkání a krátký oblouk šly úplně samy. Na úplném ledu by to asi nebylo ono, ale to ani nejsou cílové podmínky broušení Komfort.

Hobík Kuba měl pocit podobný, lehké ovládání lyží bez nějakého nečekaného zakusování hran. Ideální pro lyžaře začátečníky, ty, kteří jezdí smýkacím stylem nebo prostě pohodáře, kteří hledají hlavně komfort a nepotřebují být na sjezdovce nejrychlejší.

test Lyže nabroušené pro kategorii Sport

Prostřední varianta Sport se oběma našim testerům líbila o něco více. Bylo znát, že lyže se raději zakrojují do oblouku, a i na vznikajících ledových plotnách držely dobře. Hrany byly agresivnější a přesnější, bylo znát ostřejší broušení ve středu lyže. „Nástup a výstup z oblouku byl ale pořád příjemný bez přehnané agrese a nečekaného zakusování a ani při smýknutí jsme se s lyžemi nemuseli prát“, doplňuje Kuba.

Ondrovi přišly lyže hodné, ale poslušné a spolehlivé a Kuba si liboval, že lyže drží, a přitom se hrany nezakusují, když nechce. Oba se shodli, že kategorie Sport bude to pravé broušení pro největší procento lyžařů. Hravě ho zvládnou pohodoví lyžaři a s tím, jak lyže drží na hraně, budou spokojeni i ti ze sportovní kategorie, podle které se broušení koneckonců jmenuje.

test Lyže nabroušené pro kategorii Race

Na závěr kluci vyzkoušeli kategorii Race. Okamžitě byla znát větší agresivita a přesnost. Hrany se zakusovaly do povrchu hned při lehkém naklopení a lyže přesně vedly obloukem až po jeho ukončení. Ostřejší úhel broušení hned dodal jistotu i při velkém naklopení v oblouku. Ondra schválně zkoušel najíždět na ledové plotny, na kterých lyže také krásně držely a z hran byla cítit jistota.

Kuba si chválil, že i při tomhle "ostřejším" broušení se s lyžemi člověk nepere při potřebě usmýknutí, ale oba se shodli, že už je k tomu přeci jenom potřeba vynaložit více síly. Rozhodně je při variantě broušení Race z lyží cítit větší jistota a přesnost, ale toto broušení nemusí být vhodné jen pro závodníky, jak by název mohl napovídat, ale i pro lyžaře, kteří si jsou jistí při jízdě na hranách a s agresivnějším stylem jízdy. Kuba ještě dodal, že je fajn, že díky variabilnímu V-Edge broušení zvládnul jezdit i na takhle ostrém úhlu, na kterém by při klasickém lineárním broušení neměl jinak šanci.

V-Edge styly broušení rozhodně dokáží změnit charakter lyží. Ondra měl na testování Atomic Redster G7 a Kuba Head Supershape E-Magnum. Oboje jsou z kategorie sportovnějších pevnějších lyží a při broušení Komfort se staly dobře ovladatelnými a poddajnými, a naopak při broušení Race se z nich staly poměrně agresivní a ostré zbraně.

DO SERVISU

 

 

Podobné články