Scott Contessa Spark 920 W
Nové dámské celoodpružené horské kolo Scott Contessa Spark 920 se skvělým, super lehkým rámem s dámskou geometrií, plně odpruženým a s koly 29", je nekompromisní terénní stroj v dámském provedení. Více
Popis
Nové dámské celoodpružené horské kolo Scott Contessa Spark 920 představuje super lehký přední rámový trojúhelník z karbonových vláken Spark Carbon HMF Mainframe a zadní stavbu z hliníkové slitiny. Vybaveno je vidlicí RockShox Pike Select RL3 Air a tlumičem RockShox Deluxe Select RL3, sadou Sram, patentovanou technologií Scott TwinLoc 2, která umožňuje tři rozdílná nastavení zdvihu kola a brzdami Shimano MT501 Disc.
Odolné dámské celoodpružené horské kolo Scott Contessa Spark 920, v rozumné cenové relaci, je skvělým partnerem na maratony, etapové závody i běžné celodenní vyjížďky.
Specifikace
- Rám - Spark Carbon HMF Mainframe with Alloy 6011 Swingarm / Integrated Suspension Technology / Flex Pivot / Adjustable head angle / Syncros Cable Integration System / BB92 / UDH Interface / 12 x 148 mm with 55 mm Chainline
- Vidlice - RockShox Pike Select RL3 Air / custom Charger 3-Mode Damper / 15 x 110 mm Maxle Lite / 42 mm offset / Tapered steerer
- Lockout / Reb. Adj. / 130 mm travel
- Tlumič - RockShox Deluxe Select RL3 Trunnion / 3 modes / Lockout-Trail-Descend / Debon Air / Reb. Adj. / Travel 120 mm / T165 x 45 mm
- Ovládací systém - SCOTT TwinLoc 2 Technology / Suspension & Dropper Remote / 3 Suspension modes
- Přehazovačka - SRAM NX Eagle 12 Speed
- Řazení - SRAM SX Eagle Trigger
- Kliky - SRAM X1 Eagle DUB / 55 mm CL / 30T
- BB-Set - SRAM DUB PF 92 MTB Wide / shell 41 x 92 mm
- Řetěz - SRAM CN NX Eagle
- Kazeta - SRAM SX-PG1210 / 11-50 T
- Brzdy - Shimano MT501 Disc
- Rotor - Shimano SM-RT64 CL / F&R 180 mm
- Řidítka - Syncros Fraser 2.0 DC Alloy 6061 D.B. / mini Rise / back sweep 8° / 760 mm / Syncros Women Pro lock-on grips
- Představec - Syncros DC 2.0 / Syncros Cable Integration System / 0° rise / 6061 Alloy / 31.8 mm / 1 1/8"
- Sedlovka - Syncros Duncan Dropper Post 2.5 / 31.6 mm / S size 100 mm, M size 125 mm / L size 150 mm
- Sedlovka - Syncros Savona 2.5 (V-Concept) Channel
- Hlavové složení - Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System / +-0.6° head angle adjustment / ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB
- Přední náboj - Formula CL-811 / 15 x 110 mm
- Zadní náboj - Formula CL-148S / 12 x 148 mm / Syncros Axle w/Removable Lever / with 6 mm Allen, T30 and T25 Tools
- Výplet - Stainless Black 15G / 1.8 mm
- Ráfky - Syncros X-30SE / 32H / 30 mm / Tubeless ready
- Přední plášť - Schwalbe Wicked Will 29 x 2.4" EVO / Super Ground / TLE / 67EPI / Addix Speed Grip
- Zadní plášť - Schwalbe Wicked Will 29 x 2.4" EVO / Super Ground / TLE / 67EPI / Addix Speed Grip
- Hmotnost - 13,60 kg (cca) (Tubless setup)
Související články
Parametry
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Kód produktu | 210101174 |
Odpružení | Celoodpružené (Full) |
Model | Dámský |
Materiál | Slitina hliníku |
Brzdy | Kotoučové |
Průměr kola | 29" |
Sezóna | 2022 |
Technologie
Twin Loc Technology
Patentovaná technologie Twin Loc nabízí simultánní ovládání zadního tlumiče i tlumiče vidlice. Otevřená poloha umožňuje plné...
zobrazit vícePatentovaná technologie Twin Loc nabízí simultánní ovládání zadního tlumiče i tlumiče vidlice. Otevřená poloha umožňuje plné odpružení, vpředu i vzadu. Jedním kliknutím se přepne zadní tlumič do režimu trakce, zatímco vidlice zůstává plně aktivní. Dalším kliknutím se uzavře jak vidlice, tak zadní tlumič.
29 Wheels
Lepší odvalování kola je nejvýraznějším atributem kol 29 ". Velké kola jsou ideální pro přejíždění přes kořeny a kameny, což...
zobrazit víceLepší odvalování kola je nejvýraznějším atributem kol 29 ". Velké kola jsou ideální pro přejíždění přes kořeny a kameny, což usnadňuje jízdu v tvrdých podmínkách. Vylepšená trakce je také klíčovým faktorem 29" kola v porovnání s koly 26 ", jelikož kontakt pneumatiky k zemi je větší.
BOOST Technology
BOOST Technology je vyvinutá společností SRAM. BOOST má širší zadní a přední náboje a tím umožňuje větší vyztužení kola, díky...
zobrazit víceBOOST Technology je vyvinutá společností SRAM. BOOST má širší zadní a přední náboje a tím umožňuje větší vyztužení kola, díky širšímu úhlu vzpěry. Zesílení zadních nábojů rozšiřuje každou přírubu zadního náboje o tři milimetry.
New Scott Spark 2022
Současná generace Sparku je tu s námi již od roku 2016. V podstatě od předchozích olympijských her. Podobně to mají ostatně i...
zobrazit víceSoučasná generace Sparku je tu s námi již od roku 2016. V podstatě od předchozích olympijských her. Podobně to mají ostatně i mnozí další výrobci, kteří také ladí představování nových X-Country modelů tak, že je načasováno na olympijský cyklus.
Další věcí, o které se pak poměrně hodně spekulovalo, je, zdali a jaký vliv na nový rám Sparku bude mít spolupráce Scottu se švýcarskou značkou Bold, která je známá svou integrací tlumičů dovnitř rámu. Všechny odpovědi na otázky dříve kladené nyní známe. Spark 2022 bude vypadat takto a to znamená, že se většina spekulací o novinkách v podstatě vyplnila.
Rám a jeho nová vizáž
Spark byl dosud synonymem jak pro ryze závodní celoodpružený XC rám, tak pro bike v uvolněnějším trailovém stylu. Že se na tomto nic nemění, dokládá také nový slogan "Fast is Fun". Podobně jako v předešlé generaci Scott nachystal dvě varianty kola, přičemž ta s přívlastkem RC míří na čistokrevné závodníky, zatímco ta, označená číselnou sérií 900, nabídne více zdvihu i zábavy především na traily.
Zajímavé jsou nejen následující konstrukční novinky, ale také to, že Scott opět zvýšil zdvihy. Slůvko opět používám schválně, protože předešlá generace RC modelu začínala na zdvihu 100/100 mm, ale končila v rámci loňského roku na zvýšených 110/100 mm. Nová generace v tomto ohledu boří mýty, protože nastavuje i pro závodní Spark RC kombinaci 120/120 mm a trailovější devítistovky jsou na tom ještě lépe, konkrétně 130/120 mm. Jinak jen pro jistotu, všechny Sparky jsou nyní výhradně devětadvacetipalcové.
Tím nejzásadnějším, co přichází spolu s novou generací Sparku, je tlumič integrovaný do rámu. Tuto hodně specifickou konstrukci tak Scott přebírá od Boldu, švýcarské firmy, kterou před časem koupil.
Co musí mít úspěšný model, aby byl opravdu úspěšný? Především musí dobře vypadat a také fungovat. No a ukrytý tlumič uvnitř rámu plní oba předpoklady vrchovatou měrou. O tom, že rám prostý zbytečností prostě dobře vypadá vždycky, nemůže být pochyb a tlumič ukrytý v rámu s sebou přináší i několik konstrukčních plusů. Tím nejdůležitějším je, že na tlumič nepůsobí žádné rušivé vlivy. Minimalistické uchycení maximálně eliminuje kroucení tlumiče, který tak přenáší výhradně síly působící na něj. Schránka, uvnitř které se nachází, je maximálně tuhá a současně ho chrání i před vnějšími vlivy, jako jsou voda, bláto nebo odletující kameny.
Dalším plusem této konstrukce je, že horní čep integrovaného vahadla může být velkého průměru a tím zpevňuje nejenom tuhost rámu, ale také celé zadní stavby.
Scott se na rozdíl od Boldu přidržel stávajícího systému odpružení. Pokračuje tedy se zeropivotem, využívajícím flexi horních vzpěr zadní stavby. Scott i mnoho ostatních firem, které tento systém využívají, shodně tvrdí, že pro dosažení ideálního poměru co nejnižší hmotnosti a tuhosti u nízkozdvihových fullů je tahle varianta nejlepší. Vůbec přitom nevadí, že tlumič není snadno přístupný, protože ovládání je zde pochopitelně dálkové, a jak jsme u Scottu zvyklí, jedinou Twinloc dvoupáčkou kontrolujete současně tlumič i vidlici. Mimochodem, Scott tuto svou páčku opět vytunil a udělal ve verzi pro Shimano brzdové páky vybavené i-Spec.
Detailisté možná namítnou, jak se nastavuje u tohoto kola optimální sag? I na to se myslelo. Na levé straně hlavního čepu vahadla najdete malou stupnici, která vám aktuální nastavení sagu prozradí, aniž byste museli lézt dovnitř kola a zjišťovat to na samotné pístnici.
tlumič je přístupný pro nastavení odskoku a komprese prostřednictvím dvířek na rámu, umístěných ve spodní části dolní rámové trubky, ale je zde i druhý otvor s plastovou krytkou právě u sag metru.
Posun integrace ovšem Scott neudělal jen u tlumiče. Nově kompletně přepracoval také celou hlavovou pasáž, aby mohl kompletní kabeláž do rámu dostat už v rámci speciálně koncipované hlavovky a rozšířené hlavové trubky.
Kvůli Twinlocku a pěti bovdenům před řídítky patřil Scott dosud mezi rekordmany v množství a změti kabeláže před řídítky. To se nyní mění. Většina bovdenů je nově připevněna ke spodní straně řídítek a za jízdy je před sebou prakticky nevidíte. Nově pak je upravený také integrovaný kokpit řídítek a představce, který má za úkol mimo jiné důmyslně ukrýt maximum kabeláže.
Geometrie opět posunuta
Scott to má ohledně geometrií celkem jasně dané. Nabízí progresivní styl, díky kterému je schopen protahovat životnost svých rámů na mnoho let. RC varianta tak nově dostala hlavový úhel 67,2°, trailové provedení 900 pak operuje dokonce s 65,8°. Sedlové úhly jsou také o dost kolmější, konkrétně 76,6°, resp. 76,4°.
Tady jsou podrobně veškeré hodnoty pro jednotlivé velikosti a verze:
Tabulka velikostí
Kolo / Velikost | XS | S | M | L | XL | XXL |
Aspect | 155 - 163 cm | 161 - 170 cm | 168 - 178 cm | 176 - 187 cm | 185 - 197 cm | 193 - 205 cm |
Contessa Sport | 155 - 164 cm | 162 - 170 cm | 168 - 178 cm | 176 - 186 cm | 185 - 197 cm | |
Scale, Contessa Scale | 155 - 164 cm | 162 - 171 cm | 168 - 179 cm | 176 - 187 cm | 179 - 197 cm | 193 - 205 cm |
Genius, Spark | 163 - 171 cm | 170 - 179 cm | 177 - 188 cm | 185 - 197 cm | ||
Genius, Spark (Contessa) | 163 - 171 cm | 170 - 179 cm | 177 - 188 cm | 185 - 197 cm | ||
Genius LT | 152 - 165 cm | 163 - 171 cm | 170 - 179 cm | 178 - 193 cm | ||
Voltage | 155 - 164 cm | 162 - 171 cm | 169 - 178 cm | 176 - 186 cm | 184 - 194 cm | |
Sub, Sportster, Venture (Men) | 162 - 170 cm | 168 - 178 cm | 176 - 188 cm | 186 - 198 cm | 194 - 205 cm | |
Sub, Sportster, Venture (Solution) | 160 - 169 cm | 167 - 176 cm | 174 - 184 cm | 182 - 191 cm |